صفحه اصلی / اخبار / نخستین همایش انجمن مهندسان مکانیک با موضوع آب برگزار شد

نخستین همایش انجمن مهندسان مکانیک با موضوع آب برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مردم نهاد جمعیت ناجیان آب، نخستین همایش انجمن مهندسان مکانیک استان خراسان رضوی در حالی برگزار شد که محوریت آن به مساله آب و با عنوان “آب، صنعت ساختمان و توسعه پایدار” اختصاص یافت.

نخستین همایش “آب، صنعت ساختمان و توسعه پایدار” به همت انجمن مهندسان مکانیک، با همکاری سازمان مردم نهاد جمعیت ناجیان آب و با میزبانی شرکت یزدپلیمر در مشهد برگزار شد.

در این همایش که با هدف تبیین “نقش مهندسان مکانیک در نجات آب در حوزه ساختمان” برگزار شد، جمعی از اعضای انجمن مهندسی مکانیک، نظام مهندسی ساختمان، کارشناسان، مسئولان و دانشگاهیان در حوزه آب و فاضلاب و همچنین ناجیان آب حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر در زمینه چگونگی کاهش مصرف و بازچرخانی آب و انرژی در طراحی ابنیه پرداختند.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد جمعیت ناجیان آب درباره برنامه اجرایی این همایش اعلام کرد: نخستین همایش “آب، صنعت ساختمان و توسعه پایدار” به مدت ۶ ساعت در دو بخش سخنرانی های کلیدی و پنل گفتگومحور طراحی شد که در بخش اول از اساتید و نخبگان حوزه آب، هواشناسی و ساختمان از جمله آقایان دکتر کامران داوری (استاد گروه علوم و مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد)، دکتر محسن کهرم (استاد گروه مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد)، دکتر مجید حبیبی نوخندان (رئیس مرکز ملی اقلیم شناسی) و مهندس محمدحسین کاشانی حصار (فعال و مولف در حوزه تاسیسات مکانیکی ساختمان) برای ایراد سخنرانی دعوت به عمل آمده و در بخش دوم جمعی از کارشناسان و مسئولان امر در زمینه آب و ساختمان با حضور در پنل گفتگومحور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مهدی جمشیدی با اشاره به ضرورت اصلاح ضوابط ساختمان سازی در کاهش مصرف آب شهری خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در اغلب کلانشهرهای کشور که غالبا با تنش آبی مواجه هستند، هم در خدمات شهری و فضای سبز و هم در مصارف خانگی و اداری سرانه مصرف آب بیشتر از متوسط جهانی است که علاوه بر اصلاح رویکردهای مدیریتی و اجتماعی، در بخش فناوری تاسیسات مصرف آب نیز دچار مشکلاتی هستیم که نیازمند اصلاح است.

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسان مکانیک خراسان رضوی در قرائت بیانیه همایش اظهار داشت: با توجه به اهمیت روزافزون مدیریت مصرف آب و انرژی، تدوین الزامات جدی بهینه سازی مصرف آب و انرژی در تاسیسات مکانیکی ساختمان ضرورت یافته که این الزامات می تواند با همکاری مشترک و همسوی آرشیتکت طراح ساختمان، مهندس عمران و مهندس طراح تاسیسات، کمک شایانی به بهینه سازی مصرف آب و انرژی در ابنیه شهری نماید.

محمد سپهر با اشاره به نقش قابل توجه سیستم های حرارتی و برودتی در مصرف آب و انرژی اظهار داشت: استفاده از سیستم های مبرد هوای سرد به جای آب سرد، اصلاح یا جایگزینی تمام سیستم هایی که به خاطر تبخیر آب را از دسترس خارج می کنند و … می توانند سهم چشمگیری در کاهش مصرف آب داشته باشد.

دبیر نخستین همایش آب، صنعت ساختمان و توسه پایدار افزود: کاهش فاصله منبع گرمایش تا مصرف کننده های آب گرم، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف و کنترل نشتی ها نیز از جمله راهکارهایی است که با اندکی تغییرات و ملاحظات در هنگام ساخت و بهره برداری از ساختمان ها می تواند منجر به بهینه سازی مصرف آب و انرژی شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان مردم نهاد جمعیت ناجیان آب، نخستین همایش آب، صنعت ساختمان و توسعه پایدار که به ابتکار جمعیت ناجیان آب و با مشارکت جمعی از دستگاه ها و نهادهای ذیربط برگزار شده است آغازی بر آگاهی بخشی عمومی و فرآیند اصلاح ضوابط و معیارهای ساختمان سازی با محوریت کاهش و بهینه سازی مصرف آب و انرژی خواهد بود.

لازم به ذکر است در پایان این همایش از نماینده شرکت یزدپلیمر برای میزبانی شایسته این همایش تقدیر به عمل آمد.

این مطالب را نیز ببینید!

پرونده نافرجام کشف رود ۱۶ساله شد

درحالی که روزنامه خراسان رضوی در تاریخ ۴ شهریور ۱۳۸۹ از ۵ ساله شدن پرونده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =