صفحه اصلی / اخبار / صدور مجوز انتقال آب از چابهار به شرق کشور/اجرای پروژه انتقال آب با محوریت خراسان‌رضوی

صدور مجوز انتقال آب از چابهار به شرق کشور/اجرای پروژه انتقال آب با محوریت خراسان‌رضوی

وزارت نیرو بر اساس مصوبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی باید تا هفته آینده مجوز انتقال آب از چابهار به شرق کشور را با محوریت استان خراسان رضوی صادر کند.
جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی طرح انتقال آب از چابهار به شرق کشور ظهر امروز با حضور اعضای کمیسیون، معاونین وزیر نیرو و استانداران خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در محل خانه ملت برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد، وزارت نیرو تا هفته آینده نسبت به صدور مجوز تخصیص برداشت آب از دریای عمان به میزان ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب شیرین شده در سال برای تامین آب استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی اقدام کند.

پروژه انتقال آب از چابهار به شرق کشور با محوریت خراسان رضوی و برای بهره مندی استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرایی خواهد شد.

علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی که در جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، با ارائه توضیحاتی درباره مطالعات انجام گرفته برای انتقال آب دریای عمان به شرق کشور گفت: چند سال پیش که پیگیر اجرای پروژه انتقال آب از خلیج فارس بودیم، برخی افراد انجام آن را امکان پذیر نمی‌دانستند، اما هم اکنون پروژه مذکور با ۷۰ درصد پیشرفت یکی از افتخارات ۴ دهه گذشته به حساب می‌رود که با تکیه بر ظرفیت بخش غیر دولتی تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: طرح انتقال آب از چابهار به شرق کشور، بدون تحمیل هزینه به دولت و با اتکا به ظرفیت منابع غیردولتی، توسعه شرق کشور را در پی خواهد داشت و ضرورت اجرای آن غیرقابل انکار است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طرح همیاران آب در خراسان رضوی به منظور مدیریت آب و خاک تدوین شده است، گفت: برای اجرایی شدن این طرح همه نهادها، کارشناسان و دانشگاهیان برای اجرای آن به میدان آمده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

این مطالب را نیز ببینید!

کشف رود همچنان ۷۰۰۰ هکتار کشت آلوده دارد

بنیامین یوسف زاده – روزنامه نگار،شهرآرانیوز/ بیماری «کشف رود» که روزی رو به بهبود گذاشته بود، دوباره همانند اواخر دهه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پنج =