صفحه اصلی / اخبار / چاه‌های آب خراسان شمالی در تابستان استراحت می‌کنند

چاه‌های آب خراسان شمالی در تابستان استراحت می‌کنند

‌مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تابستان امسال به چاه‌های آب این استان استراحت داده می‌شود.

‌غلامحسین ساقی  با اشاره به خشکسالی‌های اتفاق افتاده در چند سال اخیر و خشک شدن دو سد بارزوی شیروان و بیدواز اسفراین افزود: همین امر سبب شد تا برای تأمین آب شرب مورد نیاز شهروندان تعدادی چاه حفر شود و تعدادی از چاه‌ها که در گذشته حفر شده بودند وارد مدار شوند.

وی ادامه داد: اما با بارندگی مناسب صورت گرفته در سال جاری میزان آب در دو سد مذکور که در سال‌های گذشته با مشکل مواجه بود به اندازه مطلوب رسیده و آبرسانی از طریق آب موجود در سدها صورت می‌گیرد.

ساقی اظهار کرد: اولویت در شرکت‌های آب فاضلاب به این شکل است که در صورت وجود آب در سدها در ابتدا از آب این مخازن استفاده شود و در صورت نیاز به سراغ چاه‌ها رفته شود و در نتیجه چاه‌های آب این استان در سال جاری خاموش خواهند شد.

وی در ارتباط با اینکه آیا شهرهای فاقد سد در این استان در سال جاری با مشکل تأمین آب مواجه خواهند شد، بیان کرد: دو شهر تیتکانلو و زیارت با مشکل مواجه هستند که چاه آب شهر تیتکانلو تا ۱۵ روز آینده وارد مدار و مشکل این شهر مرتفع می‌شود اما شهر زیارت با مشکل تأمین آب مواجه خواهد بود.

این مقام مسئول در ارتباط با افزایش مصرف آب در تابستان سال جاری نیز گفت: طی امسال تحلیلی در ارتباط با مصرف آب شهروندان در سال جاری صورت نگرفته اما با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد خیال مردم راحت شده و به احتمال فراوان میزان مصرف از سوی شهروندان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: میزان مصرف آب از سوی شهروندان در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ کاهش یافت اما شاید امسال مردم این الگو را رعایت نکنند که برخورد با پرمصرف‌ها به صورت افزایش تعرفه خواهد بود.

منبع: ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

کشف رود همچنان ۷۰۰۰ هکتار کشت آلوده دارد

بنیامین یوسف زاده – روزنامه نگار،شهرآرانیوز/ بیماری «کشف رود» که روزی رو به بهبود گذاشته بود، دوباره همانند اواخر دهه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =