صفحه اصلی / اخبار / کاهش عمر چاه‌های آب در شهرستان نیشابور

کاهش عمر چاه‌های آب در شهرستان نیشابور

کاهش عمر چاه‌های آب در شهرستان نیشابور

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نیشابور گفت: در بخش زبرخان بیشترین افت سطح آب وجود دارد و باعث شده تا میانگین عمر ۱۱۷ حلقه چاه به ۱۰ سال برسد.

فرهاد ذوالجناحی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تابستان ۹۸ جزء سخت‌ترین تابستان‌های سال‌های اخیر بود. در بخش زبرخان بیشترین افت سطح آب وجود دارد و باعث شده تا میانگین عمر ۱۱۷ حلقه چاه به ده سال برسد. اگر بخواهیم جلوی کاهش عمر چاه‌هارا بگیریم باید سالیانه یا به عمق آن‌ها اضافه و یا جابه‌جایشان کنیم.

وی ادامه داد: اسحاق‌آباد کمترین مصرف آب را در روستاهای نیشابور دارد و روستای حشمتیه پر مصرف‌ترین آن‌هاست. درآمد اداره آب و فاضلاب روستایی حدود ۲۰ درصد افزایش داشته اما فروش انشعاب‌های اداره روند نزولی داشته است. از مجموع ۴۲۰ روستای شهرستان نیشابور، ۳۵۹ روستا تحت پوشش اداره هستند و بقیه یا خود گردان و یا غیر برخوردارند.

ذوالجناحی بیان کرد: در شش ماهه اول ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان انشعاب آب به فروش رسیده و به علاوه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی از سال قبل طلب اداره از مردم بوده، در مجموع ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طلب اداره از مردم است که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن پرداخت گردیده و حدود۵۰۰ اشتراک در شش ماهه اول فروخته شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۱۰ چاه غیرمجاز در ماه شناسایی می‌شوند. ۱۱روستا در شهرستان با تانکر تامین آب می‌شوند و حدود ۱۰ درصد مشترکین اداره آب و فاضلاب دو برابر حد معمول و مجاز مصرف آب دارند.

ذوالجناحی در رابطه با نحوه پرداخت قبوض و آب‌بها نیز افزود: در وهله اول اخطار برای مشترکین ارسال خواهد شد و پس از آن پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود. به دلیل کمبود تلفن همراه در روستاهای شهرستان نیشابور نمی‌توان به همه پیامک داد و ۱۰ درصد مشترکین از طریق پیامک مطلع اخطار می‌شوند.

او عنوان کرد: موارد خاصی که باید جمع‌آوری و قطع آب انجام شود با همکاری مراجع قضایی انجام خواهد شد. در سال قبل۱۵۰ انشعاب غیر مجاز شناسایی شدکه اکثر آن‌ها دامدار بودند.

وی در پایان گفت: قیمت فروش هر متر مکعب آب در شش ماهه اول سال ۶۹۷ تومان است؛ زمانی که مصرف در ماه از ۱۰۰ متر مکعب تجاوز می‌کند، قیمت هر متر مکعب به ۴ هزار تومان می‌رسد

این مطالب را نیز ببینید!

کشف رود همچنان ۷۰۰۰ هکتار کشت آلوده دارد

بنیامین یوسف زاده – روزنامه نگار،شهرآرانیوز/ بیماری «کشف رود» که روزی رو به بهبود گذاشته بود، دوباره همانند اواخر دهه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =