صفحه اصلی / اخبار / انسداد ۱۹۸ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان مشهد

انسداد ۱۹۸ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان مشهد

مدیر منابع آب مشهد گفت: ۱۹۸ حلقه چاه غیرمجاز طی چهار ماه ابتدای امسال مسدود و متخلفان به مقامات قضایی معرفی شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “محمد برزویی” افزود: طی چهار ماهه اول سال ۹۸ توسط نیروهای گشت، بازرسی و اجرائیات با همکاری نیروهای انتظامی و اخذ دستور قضایی بیش از ۱۹۸ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‌های مشهد، چناران، طرقبه، شاندیز و فریمان مسدود و سه حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شد.
وی ادامه داد: از ۱۹۸ حلقه چاه غیرمجاز، ۱۸ حلقه چاه با عمق‌های ۱۱۰ تا ۲۲۰ متر و دبی بین ۱۰ تا ۲۵ لیتر بر ثانیه و ۱۷ حلقه نیز با عمق‌های ۷۰ تا ۱۱۰ متر و دبی ۳ تا ۱۰ لیتر بر ثانیه بوده و بقیه عمق‌های کمتر از ۷۰ متر داشته‌اند.
مدیر منابع آب مشهد با بیان اینکه این اقدام در راستای اجرای طرح سازگاری با کم‌آبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: طبق آمارهای کمی ارائه شده، مسدود و پر کردن این تعداد حلقه چاه در مدت مزبور سبب صرفه‌جویی سالانه ۹ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۷۴ مترمکعب آب شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت با همکاری نیروی انتظامی تعداد ۱۲ دستگاه تجهیزات حفاری غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد شناسایی و توقیف شده است.
مدیر منابع آب مشهد همچنین اضافه کرد: به علت وقوع خشکسالی متعدد طی سال‌های گذشته اغلب بارندگی‌ها صرف تامین رطوبت خاک شده و به رواناب تبدیل شده است، بنابراین رعایت صرفه جویی و بهینه‌سازی مصرف بی‌رویه از سوی شهروندان ضروری به‌نظر می‌رسد.

این مطالب را نیز ببینید!

کشف رود همچنان ۷۰۰۰ هکتار کشت آلوده دارد

بنیامین یوسف زاده – روزنامه نگار،شهرآرانیوز/ بیماری «کشف رود» که روزی رو به بهبود گذاشته بود، دوباره همانند اواخر دهه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =